הבדלים בטיפוח עור הפנים אצל נשים וגברים

טיפוח-העור-אצל-נשים-וגברים

בשנים האחרונות ניתן לראות גברים רבים הפונים למכוני יופי וטיפוח כדי ליהנות מטיפולים לעור הפנים וממגוון טיפולי טיפוח נוספים, לרבות הסרת שיער בשעווה או בלייזר, אקנה, אנטי אייג'ינג ועוד. טיפולי טיפוח עור הפנים לגברים מאפשרים להם לשמור על עור נקי, בריא וצעיר. יש לזכור כי עור הפנים של הגבר חשוף לפגעי האקלים והסביבה, לנזקים העלולים להיגרם לעור במהלך העבודה ויש לציין כי גברים רבים מתגלחים מדי יום ולכן העור שלהם רגיש יותר וזקוק לטיפול מקצועי. למעשה, אין הבדלים משמעותיים בטיפוח העור בקרב נשים וגברים, עם זאת יש לזכור כי עור הפנים של הגבר עבה יותר וגם עשיר בזקיקי שיער ובלוטות חלב. זו הסיבה שגברים צעירים סובלים יותר מפצעי בגרות ומחצ'קונים, במיוחד בגיל ההתבגרות.

 

נזקי גילוח יומיומי

גברים רבים מתגלחים מדי יום וניתן לראות כיצד נזקי הגילוח גורמים להיווצרות פצעים, חתכים ופגעים נוספים. כמו כן, גברים רבים עובדים בחוץ ולכן עור הפנים שלהם חשוף לנזקי האקלים והסביבה, לרבות שמש ישירה, רוח ואבק. רק בשנים האחרונות החלו הגברים המודרניים להיות מודעים לחשיבות השמירה על עור הפנים ולכן חברות הקוסמטיקה החלו לפתח ולשווק מוצרים ותכשירים ייעודיים לטיפוח עור הפנים של הגברים. נשים מאז ומעולם דאגו לטיפוח עורן, כבר מגיל צעיר, וניתן למצוא שפע של תכשירים ברשתות הפארם ובחנויות המובילות. עם זאת, מאחר ויש הבדל במרקם ועובי העור בין גברים לנשים, ומכיוון שעור הפנים של הגבר חשוף יותר בעקבות נזקי הגילוח והסרת התאים המתים בזמן הגילוח, הרי עור הפנים של הגבר עלול להזדקן במהירות גבוהה יותר בהשוואה לעורן של הנשים, בעקבות החשיפה לנזקי השמש ולזיהומים שונים הנישאים באוויר, ובגלל תהליכי חמצון המאיצים את תהליך הזדקנות העור.

 

קמטי הבעה וגיל

בעוד נשים מעוניינות להסתיר את גילן הרי גברים רבים אינם חוששים מכך, אך הם מעוניינים לשמור על מראה צעיר, חיוני ובריא. טיפוח עור הפנים לגבר כולל תכשירים ייעודיים המתאימים לשכבת עור עבה ולשמירה על לחות העור, יש לזכור כי רמת הלחות נפגעת כאשר מתגלחים מדי יום. כמו כן, עור הפנים של הגבר מזדקן לאט יותר מאשר עור פני האישה, אך שרירי הפנים של הגבר חזקים יותר ולכן קמטי ההבעה בפניו נחרצים ביתר קלות. לכן, יש להתאים תכשירי טיפוח עוד הפנים המיועדים לגברים, ולא מומלץ כי הגבר ישתמש בתכשירי טיפוח עור הפנים המיועדים לנשים.

מאחר ואורח החיים של הגברים השתנה בשנים האחרונות והמודעות שלהם גברה בנוגע לחשיבות התזונה הנכונה והפעילות הגופנית, הרי כיום טיפוח עור הפנים נמצא בעדיפות עליונה בקרב גברים, והם מתחילים בכך כבר מגיל צעיר.